Ranzig Tuinieren: het begaanbare balkon.

Mijn balkonstrategie van de afgelopen maanden komt neer op het volgende: Zet deze plant ergens neer en Freya zegene de greep. Het gevolg is dat ik niet meer kan lopen op mijn balkon. Gelukkig is het een mooie zonnige dag en zijn de IJsheiligen gekomen & gegaan; tijd voor Een Plan.

Zo⇓ moet het worden.

FullSizeRender (5)

Soort bij soort bijeen net als op de Ark van Noach; ik heb gelezen dat planten Het dan Beter Doen (de viespeuken). Het zijn er wat veel maar toch moet het mogelijk zijn om een pad naar mijn waslijn toe te puzzelen, misschien wel twee.
Oh ja en een kast! Ik hoop dat ik op zolder nog wat brandhout heb liggen waar eventueel een kast van te bakken is. Zodat ik potten en potgrond en de gieter en de rest van de rotzooi kan opruimen in plaats van ze in een krat te stouwen en vervolgens vergeten wat er in zit en ik kan er trouwens niet meer bij weet je wat ik koop wel een nieuwe.

FullSizeRender (6)

Zo⇑ is het nu. En de dag heeft maar 24 uur, er moeten nog drie zonnebloemen verpot en vanmiddag krijgen we bezoek en ik ben nog niet helemaal bekomen van de venijnige griep & bronchitis van twee weken geleden (waarlijk, argeloos en immer hoopvol dat ik op een dag de volwassenheid bereikt zal hebben hobbel ik in de richting van het graf).

Laten we zeggen dat ik blij zal zijn als ik aan het eind van de middag de Waslijnpaden langs de goede aardstralen kan laten lopen en de planten een beetje bij elkaar heb gezet.

Dus mocht je me straks zien fietsen in de richting van het tuincentrum, amechtig hijgend “Der Weg ist das Ziel, der Weg ist das Ziel”, onderbreek mijn mantra dan vooral! De belangrijkste leefregel voor hen die het pad van de Ranzige Tuinier volgen is: stop dat geschuif met die potten en ruik de Intratuin-koffie.

Geef een reactie

