Pete Seeger

Ik heb een smartphone. Hij is niet nieuw, de batterij lekt sneller dan een roestig vergiet en hij pikt wifi op wanneer hij dat wil (dat is dus alleen thuis en bij Francobolli). Toch; het is een smartphone en voor een extreme late adaptor als ik is dat nogal wat. Bovendien liet dit instrument van het Lot laatst eindelijk de jaren ’10 van de 21ste eeuw mijn leven binnen, in de vorm van Pete Seeger.

Bij het verschonen van Francesca zing ik vaak een liedje met de volgende tekst:

(Refrein)
Poep in haar plooitjes,
ja Spruit heeft poep in haar plooitjes,
zij is een heel vieze baaaaby,
zij is een heel vieze baaaaby!

(Couplet)
Spruit is een heel vieze baby,
ze piest en poept en ze kotst
maar dat maken wij heel mooi schoon
en dan ruikt Spruitje weer lekker,
Dan ruikt Francesca weer leeeekkkeeer!

Ja ja. Verdwazing  ten gevolge van terminaal ouderschap, komt in de beste families voor.  Helaas worden de zonden van de moederen doorgegeven van generatie op generatie. Eergisteravond zat Naomi wat aan haar knie te peuteren  en zong zijn het volgende refrein:

Gat in mijn legging,
Ik heb een gat in mijn legging

“Mama,” zei ze nadenkend, “jij zei dat dit eigenlijk een heel ander liedje is, in een andere taal.”
“Ja,” zei ik, “in het Spaans.”
“Mag ik hem horen?” vroeg Naomi.
“Tuurlijk kind,” zei ik.

Ik keek even wat hulpeloos om me heen. De plaat opzetten? Oh god, de platenspeler is gammel en bovendien bedolven onder Marcel’s videobanden vol afleveringen van Breaking Bad en Homeland en Borgen. De compu aan? Oh jezus nee toch, dan staat hij aan en ben ik ten prooi aan oneindige verleidingen en ik wilde vanavond nog de plee boenen en de afwas doen en, in godsnaam, nog iets analoogs lezen.

Maar daar was hij dan. Donkergrijs en bescheiden  en wired en precies de maat voor een pre-tandenpoets-voorstelling van Guantanamera.

Pete Seeger

Pete Seeger

En dat, vrienden, is het aller-, allerleukste dat ik ooit gedaan heb met mijn smartphone.

4 gedachten over “Pete Seeger

    • Mijn god, nee – ik weet alleen maar dat er advertenties staan, geen idee welke. Help me uit m’n lijden, Anne, wat is het? Boeketromannetjes? Brazilians? Borstvergrotingen?????

Geef een reactie

