Neuronen

De brug ter hoogte van de Lakenhal was ontmanteld en ik stond ervoor te aarzelen, vóóruit de halve Oude Vest over naar de ene brug, of achteruit de halve Oude Vest over naar de andere brug? toen twee dames in het uniform van een grote uitvaartorganisatie me aanspraken. Of ik bekend was in Leiden. Of ik het Elizabeth Gasthuis wist te liggen.
“Oh, ja hoor, dat weet ik wel,” zei ik, “als je hier…”

Ik weet niet hoeveel woorden ik zei, veertig, vijftig? Ik kan meer woorden in 7,5 seconden proppen dan de meeste mensen. Intussen hakten de neuronen onder mijn schedel er twee à drie processen tegelijkertijd doorheen.

Jezus ik heb hoofdpijn.

1)Weet ik de weg naar het Elizabeth Gasthuis?
Check voeten: Ja hoor.
Check benen: Oh, ja.
Check hagedissenbrein: Tuurlijk man.

Ik sta hier te zwaaien met twee loempia’s met saus.                                          
Lijkt me een leuke baan, begrafenisverzorger. Je ziet mensen en zo, doet servicegericht werk. Komt nog eens ergens.
Was die deur daarnet de achteruitgang van het Boerhaavemuseum?
Jezus wat een hoofdpijn. Vakantie = mushbrain.

2)Kan ik de weg naar het Elizabeth Gasthuis uitleggen?
Check deel van het brein dat kan praten: Oh, eh, dat is daar verderop links, eh, rechts bedoel ik, dinges…
…Processing…

Zou Naomi al oud genoeg zijn voor Harry Potter? Het lijkt me leuk om Harry Potter voor te lezen. Moet ik de boeken wel in het Nederlands kopen.
Oh god, saus gemorst op mijn jas. Tralala, niks aan de hand, do the noncho.
Wat zou de blonde begrafenisdame in die koffer hebben?

…Processing…Processing…links, eh dinges, rechts?!!?…Processing…

Ik durf niet te vragen wat ze in haar koffer heeft. Begrafenisverzorgers op zoek naar een hospice =  doe maar geen vragen stellen. (Jeeezus, hoofdpijn.) Het zijn mijn zaken ook niet.
HOE MOET IK OOIT VOORUITKOMEN IN HET LEVEN ALS IK BEGRAFENISVERZORGERS NIET DURF TE VRAGEN WAT ZE GAAN DOEN IN EEN HOSPICE?
Kalm aan, yo. Mindful het nieuwe jaar in en alles.
Nou zit de saus ook op m’n handschoen. Jezus, houdt die hoofdpijn nooit op?

…Processing… Hallo daar, sysop? Nee. Het gaat niet lukken, ik kan het niet uitleggen.                                  

“Weet je wat,” zei ik, “het is niet ver. Ik loop wel even mee.”

Knetterende Neuronen

Knetterende Neuronen

Geef een reactie

