Een verzuchting over endorfine

Poëzie is topsport voor het gemoed. Alleen naar aanleiding van het lezen of schrijven van poëzie heb ik ooit het gevoel gehad dat mijn binnenste groter was geworden dan mijn buitenste, dat mijn hersenhelften even van elkaar moesten wijken om ruimte te maken voor datgene dat ik net had gedacht en gevoeld. Pure crack. Gelezen en gewaardeerd worden door myriaden die me niet persoonlijk kennen is een dierbare wens maar als dat niet lukt dan kan ik altijd nog streven naar die endorfine-high.

Blogposts schrijven is anders. Het begin is hetzelfde, een observatie of een conclusie en hopelijk iets van inhoud en een paar Diepere Lagen, want we zijn niet van de straat. De taal zelf daarentegen is losser, minder geconcentreerd, ik ben meer bezig met een goedlopend verhaal vertellen en/of gniffels produceren, dan met de mooiste en meest juiste formulering. (Gods tieten! Uit welke diep diep weggestopte gymnasiale literatuurles komt dat omhooggeborreld?)

Zonder de lol in het schrijven is het gauw gedaan met zo’n blog, maar het waarlijk verslavende aspect is de aandacht die je ermee genereert. Elke aanwezigheid in mijn statistieken is WOEPLA!!11!!! weer een stoot endorfine, niet in de sublieme hoeveelheden die met poëzie gemoeid zijn, maar toch. Overigens kan ik niet zien hoe lang ik de aandacht weet vast te houden. Wat ik wel kan zien is dat op 11 november 2013 drie bezoekers samen 57 keer heen & weer hebben geklikt. Ralloblog: Hebt U Er Ook Een Dagtaak Aan?

Ik heb overigens niet veel keuze in welk genre ik bedrijf, ik zou op dit moment geen goed gedicht kunnen schrijven als mijn leven er vanaf hing. Tralalalalaaaa, heb ik me dat eventjes noncho opgeschreven he? Fijn, alles is  prima-de-luxe mensen, niks aan het handje hoor! Niemand heeft nergens last van. Maar als we de endorfine niet autarkisch kunnen produceren, dan maken we gewoon een knieval voor de Mammon van de aandacht, heeft mijn hypofyse klaarblijkelijk gedacht.

Ralloblog lijkt weer even terug te zijn. Blijf in godsnaam 19 keer per persoon per bezoek op blogposts klikken! Mijn hypofyse kan niet zonder jullie.

Ralloblog! Hebt U Er Ook Een Dagtaak Aan?

Ralloblog! Hebt U Er Ook Een Dagtaak Aan?

Geef een reactie

