Frituurpan II, the Haiku

“Marcel, dit is m’n nieuwe blog. Lees ‘s. Wat vind je d’rvan?”

*Monkel* *Lees* *Gniffel*

“Waarom maak je hier geen haiku van?”

Marcel, Marcel, waar zou ik zijn zonder jou. Ja, waarom heb ik hier geen haiku van gemaakt? Omdat ik nog nooit een 7-5-7-haiku heb geschreven die ergens op sloeg?  Omdat Frituurpan I een overpeinzing is over bureaucratie, locale overheid en communicatie in de welwillende dystopie die de 21ste eeuw mij af en toe toeschijnt?

Anderzijds, elke gelegenheid om voor het eerst een haiku te schrijven is er een, niewaar. Bovendien las ik laatst dat Japans een syllabische taal is en Nederlands een alfabetische, dus vasthouden aan dat met die lettergrepen is so wie so onzin.

Is ’t waar? Who cares! Hier is’die dan: Frituurpan, the Haiku. Met foto. Bedank Marcel maar.

Frituurpan in de Nieuwsteeg

Hoeveel telefonistes zitten tussen mij
en de man van GEVULEI? Regendruppels
blijven liggen op een laagje vet.

Regendruppels op een laagje vet.

2 gedachten over “Frituurpan II, the Haiku

Geef een reactie

