Vlieg

In deze barre tijden kan ik me minder permitteren dan pre-crisis en pre-kinderen, maar natuurlijk koop ik regelmatig in biologische winkels. Het past bij mijn leeftijd en sociale klasse, het past bij mijn vage Ietsistische pogingen om Iets Te Doen Voor De Wereld zonder teveel moeite te doen of op de barricaden te hoeven. Mijn boodschappen zijn, zoals de dichter zegt, een beetje van mezelf en een beetje ecobio.

Juist omdat ik niet voor de volledige granola-levensstijl ga heb ik de drie afgelopen weken een aantal zeer gelukkige minuten beleefd. Naderde ik een zekere plaatselijke biowinkel dan begon het verkneukelen al van verre. Hing hij er nog? Hing hij er nog?

Im Einklang mit der Natur

Im Einklang mit der Natur

En ja hoor, hij hing er nog: de reclameposter voor een verantwoord ecobiofairtrade-make-up-merk. Duits natuurlijk dus de degelijkheid zelve, keurige foto van een keurig meisje, niet te jong, niet te glad, niet te glamourous, mooi op een verantwoorde Duitse ecobiofairtrade-manier; en vlak onder haar neus, tussen haar bevallige bovenlip en het raam geplet, ganz im Einklang mit der Natur, het lijk van een grote, groenweerschijnenende vlieg.

Vanochtend hing de vlieg er niet meer. Ik ga mijn verdriet wegeten met behulp van een reep grotendeels slaaf-vrije witte bio-chocolade met Madagaskische vanille.

Geef een reactie

