Domweg gelukkig in de Nieuwstraat

Toen ik die woensdagmiddag rond lunchtijd de openbare bieb in liep bekeek ik even de posters die in de hal hangen. Het deed me mijmeren over de onmogelijkheid van het vinden van een echt originele bandnaam, de afschuwelijke noodzaak van acquisitie en de interne tegenspraak in “Open Dag bij de Vrijmetselarij”. Op dat moment voelde ik het, meer dan ik het hoorde. Dat de schuifdeuren van de bibliotheek open en dicht gingen, open en dicht open en dicht.

Ik was de enige aanwezige in dat voorportaal, er zijn twee sets deuren, ze bleven maar open en dicht gaan. Dus ik nam een stap naar voren. Het buitenste stel deuren ging dicht en bleef dicht, het binnenste stel bleef open. Ik nam twee stappen naar achteren. Het binnenste stel deuren ging dicht, het buitenste bleef open.

Met aan hondsdolheid grenzende tevredenheid ging ik weer op mijn uitgangspunt staan. Beide sets deuren gleden open en dicht open en dicht als guillotines op hol. Ik was, helemaal uit mezelf, precies op het punt gaan staan waar de actieradiussen (…radii?) van de deuren overlappen.

Hoe groot is de kans? Geen idee. Maakt het uit? Nauwelijks. Maar denk je in! Drie! Hele!! Minuten!!! die je, zonder er ook maar eén levensles uit te slepen, zomaar door kunt brengen in de hal van de openbare bieb, genietend van het schuifdeurenballet!

Als ik me ooit aansluit bij het leger Lifecoaches en Vage Trainers wordt dit eén van de speerpunten van de Domweg Gelukkig-training™. Beloofd.

Unknown

Geef een reactie

