Ansichtkaarten

Dus ik was op vakantie. En eigenlijk was ik best ongelukkig. We waren op Sicilië, dit jaar. Zon! Zee! Mooie beleefde mensen! Espresso atomico voor tachtig cent per fix! Bij elke bakker op de hoek godenspijs
à volonté! Heel erg tof allemaal; en de boten en treinen en bussen gingen ook allemaal op tijd.

Alleen heb ik daar familie. Dat heeft voordelen en  nadelen. 

Was het allemaal treurigheid? Heb ik de kussens van het gratis te gebruiken familie-appartement in mijn wanhoop aan rafels gebeten? Heb ik voor niets de zakken van Ryanair gespekt?

Neen, voorwaar. Ik heb mijn grootmoeder gesproken op haar 92ste verjaardag; daar ging ik om te beginnen voor. Plus dat de muze ondanks alle narigheid flink in mijn oor heeft lopen schreeuwen. En jelui moogt vanaf morgen meegenieten van het resultaat.

Vanaf morgen plaats ik hier een aantal gedichten die ik tijdens mijn vakantie heb geschreven. Het is allemaal relatief ongepolijst maar dat is het idee; heet van de naald een beeld van mijn Sicilië.

Vanaf morgen, hier op Ralloblog: Ansichtkaarten.

De kaart van Sicilie zoals gezien vanuit het Vaticaan. Ondersteboven, zeg maar.

Geef een reactie

