Rallo’s oorschelp.

Waar is Rallo? zal menige lezer van Ralloblog zich recentelijk hebben afgevraagd. Op Facebook & op Twitter gaat ze ouderwets te keer maar op heur bloedeigen blog… helaas! Soms wordt er lafjes een Naomiblog tegenaan gehangen maar op meer dan twee per maand hoeft de lezer niet te rekenen dezer dagen. Wat een ellende, wat een armoe; en waar hangt ze in godsnaam uit?

Ik zal je zeggen waar ik uithang. Die slet van een muze is terug in mijn leven; maar  ze blaast me momenteel geen  fatsoenlijke blogs in, of een fijne misdaadroman waar ik geen eeuwige roem mee zou verdienen maar in elk geval nog een aardige boterham. Nee, in plaats daarvan is ze, en daarmee ik, overgegaan op de poëzie. Je leest het goed. Ik schrijf gedichten. Verdorie.

Een geheimpje: gesteld dat het je werk niet is (want over die hoedanigheid kan ik niks zeggen) is het schrijven van een goed stuk proza vergelijkbaar met een gezellig roesje van een goede port. Het produceren van een soort-van-draaglijk gedicht daarentegen voelt zoals ik me voorstel dat een ouderwetse levensveranderende trip van iets waanzinnigs uit de jaren 1960 voelt, een zweven, een beseffen, een zeker weten dat DIT HET IS MENSEN, DIT HIER! HIER!! NU!!!

Het ergste is natuurlijk dat het hunkeren naar de volgende fix alweer begint op het moment dat ik de laatste punt zet van de vorige. Ik zou het geen verslaving willen noemen, verder. Behalve dat ik soms ineens het gevoel heb dat ik nakend door de Haarlemmerstraat moet rennen, zwaaiend met vellen vol hanepoten, onderwijl uitroepend: DOUCHEKOP! SPINNEWEB! BOTERKOEK! BOKKENPRUIK! omdat dat verschrikkelijk veelzeggend en belangrijk is. Bovendien gebiedt de muze het, en zij is de pusherwoman dus wat doe je dan.

Dus. Daar hangt Rallo uit. Mijn oor zit gekluisterd aan de lippen van de muze. Maak je geen zorgen; binnenkort bijt ze me een keer en dan daal ik met bebloede oorschelp weer af naar de echte wereld.

Wadie wadie wadie wa, wadie wadie wadie wa- nee poppekontje, de woorden vullen we later wel in. Als het maar lekker loopt.

Een gedachte over “Rallo’s oorschelp.

Geef een reactie

