Duif in het Nieuws: Internationale Vrouwendag

Goed, en zo is het weer 8 maart  geworden. Ik ben zelf de hele dag in de weer geweest met kleine Naomi. Te weten: wandeltocht in het winkelcentrum aan het 5 Meiplein, in stukjes snijden en voeren van een boterham met thjaas, uitgebreide verkenningstocht door de openbare bibliotheek, lezen van drie Dikkie Dik-boekjes, juke-box spelen met Lievelingsliedjes-boekje (Hansje Pansje is momenteel helemaal the man), slopen van een Nijntje-boekje, 14 keer mijn neus in haar nek steken, drie luiers met inhoud, eén gezamenlijk yoga-moment op de keukenvloer, eén nieuw woord, en twee maal een pertinente weigering om te gaan slapen. (Vriendin A.S. slikte en vond dat ik erg goed omging met N.’s kreten. Maar dit bepaald soort teerhartigheid leer je als jonge ouder wel af. Mijn alarm treedt pas na 23 minuten gekrijs in werking. Hard maar waar, en nuttig ook.) Tussendoor een was met toepekleertjes, een afwas, een financieel moment en lunch met vriendin A.S. – niet slecht met een toep die aan de broekspijp hangt.

Ik kan het niet laten om hier even gewag te maken van de vele miljoenen vrouwen op de wereld die onder vaak veel enerverender omstandigheden dan de mijne met hun kinderen bezig zijn, elke dag sinds de ouderliefde een plaats vond in onze genen; en aan de mannen die dat ook zijn geweest en zijn. Dus. Dank jullie wel, moeders van de wereld, voor alle kinderen die jullie op weten te voeden die wel deugen. En dank jullie wel, vaders van de wereld die inzien dat het niet alleen belangrijk is maar ook ontzettend leuk om voor je kind te zorgen, en voor het goede voorbeeld dat jullie hiermee geven. (Dit nog los van het heilzame effect van zo’n houding op de carrière van de moeder van je kind, want dat wordt wel weer een andere blogpost.)

Allemaal goed en wel maar wat gaat Ralloblog doneren aan Mama Cash, voor de restauratie van het bubbelbad van de Vereniging Candomblé-priesteressen Voor De Wereldvrede? Welaan; jullie hebben naar mijn beste weten sinds 1 februari 2010 wel 59 x gepost, en ik heb twee euro extra gerekend voor de goede antwoorden op filmquizvragen: wat ons brengt op een totaal van €31.50. Ik vind het wel goed zo, voor deze keer; volgend jaar ga ik een manier uitvogelen om jullie te laten betalen voor de goede zaak. En heel erg bedankt voor al jullie reacties. Elke keer dat er eentje binnenkomt springen mijn mondhoeken zowat tegen mijn ooghoeken van vreugde.

Gelukkige Internationale Vrouwendag voor iedereen! (Morgen: Internationale Mensendag.)

Geef een reactie

