The Tjomp-stomp

Het zal de volle maan zijn, of de aardstraal die door het hoofdeinde van haar bedje loopt, of misschien het hoge drukgebied dat aan komt drijven vanaf IJsland, maar kleine Naomi is de afgelopen nachten vreselijk aan het spoken. Vanaf een uur of 03.00 ligt, zit en staat ze te jammeren alsof Marcel en ik zonder haar te waarschuwen zijn geëmigreerd naar Australië. Dat zijn we niet, en we horen haar akelig goed. Het gaat ongeveer zo:

N: Waaah. (sabbelt aan speen:) tjomp tjomp tjomp, waahaaa. Waaaa. Waa-haaa. Tjomp tjomp tjomp. [He, hallo!] Waaa-haaa!!

Ik: (Schrik wakker) Hn? Hn? Hn?

M: Hrnnnnnmmm.

N: Tjomp tjomp tjomp Waaa! Tjomp Waahhaaa! Tjomp tjomp tjomp tjomp WA- HA- HAAA!

Ik: Oh jee daar gaan we weer.

M: (probeert in mijn kont te knijpen) Hm? Oh, ja, Toeps. Rnfll.

Ik: Wat kan er nou met ‘r zijn??

M: Rnfll.

N: Waaa! Tjomp. Waaa! Tjomp tjomp- Mamamamamamamama!

Ik: Ze kan het niet koud hebben met die slaapzak met mouwen, toch? En ze heeft na het eten twee bakjes yoghurt en zowat een kilo mandarijnen gehad, dus trek heeft ze ook niet-

N: WAAmamamamajajajajajajaj-

-POK-

Ik: – en daar valt haar speen op de grond dus dat kon het ook niet wezen- ja nu wel natuurlijk.

M: Ruffflmhmm.

N: Waahhh!

Ik: Wat zou er nou aan de hand zijn? Waarom slaapt ze niet gewoon?? Wat is haar punt eigenlijk???

N: Waaah! Waaah! [Ik hoor jullie wel praten! waarom mag ik niet meedoen?!?] Waaah!

M: Hrm… ik weet niet. (Staat op, loopt naar het toepenkamertje en geeft N. haar speen terug. Stilte daalt weer neer, M. kruipt weer in bed, knijpt in mijn kont en snurkt verder.)

N: Tjomp tjomp tjomp.

M: Grrrrnflhmmm.

Ik: (klaarwakker) Maar wat kan er nou aan de hand zijn?

4 gedachten over “The Tjomp-stomp

    • Zo gaat dat ongeveer om de nacht hoor. Gelukkig is het incident van Auto met Wielen eenmalig- meestal is kleine N. weer stil als we er een speen indouwen. Ik heb eigenlijk echt medelijden met ouders die maar 5.5 uur mogen slapen van hun wurm.

Geef een reactie

