Duiven in het Nieuws: Elfstedentocht-aflevering; Nieuwe vermeerderde ed.

¶ En zo is het weer koud in het land. Ik vergeet altijd hoe erg kou precies is, net zoals ik me nu bij god niet kan herinneren hoe het voelt om met 28 graden rond te lopen.  Zal de Noordzee bevriezen? Kunnen we auto-races houden op het Ijsselmeer?? Gaat er een Elfstedentocht komen??? Denk in elk geval aan mijn goede raad betreffende je sjaal!

¶ Naomi heeft boeken ontdekt! Ze komt regelmatig ineens met vier units tegelijk aandragen en rust dan niet tot ze allevier zijn doorgebladerd en uitgeplozen en doorzocht op poezen en honden. En als de koe verschijnt zegt ze “Boe”!  Mijn genie-baby! Ik weet niet of ik het prettig vind dat haar eerste woorden Ja, Nee, Die!!  Boem en Boe zijn, en niet “Thank you for giving me life, Mommy“, maar ik vind het heel leuk dat ze dingen lijkt te zeggen.

¶ Ik slaap te weinig en Internet te veel, misschien dat dat mijn hersenactiviteit wat beïnvloedt. Ik wil maar zeggen: Sinterklaas/zwager R. heeft Daphne Deckers’  bestseller  “De Geboorte van Een Gezin” in mijn schoen achtergelaten. Ik heb dit boek gelezen. Sterker nog;  ik heb hem met plezier gelezen. Het is een vriendelijk werkje waarin de (aanstaande) ouder wordt verteld, dat het okee is om maar wat aan te rotzooien in de verzorging en opvoeding van je kinderen, als je maar met liefde rotzooit. Als Daphne Deckers af en toe staat te gillen vanwege tepelkloven/waterpokken op vakantie/overbelasting qua werkende moeder/de peuterpuberteit/dodelijke vermoeidheid want wurm krijgt tanden & slaapt niet, dan mag jij het ook. (Of Richard Krajicek wel eens gilt vertelt het boek eigenlijk niet.) En als Daphne Deckers heur kinderen hun pap in hun haar smeren, dan mag jouw schatje dat ook, zonder dat je voor zijn/haar hersenfuncties hoeft te vrezen. Nee, voor de gemiddelde Nederlandse burgerouder die gemiddelde Nederlandse burgerkindjes uitpoept is dit een prima boekje; en een mooi voorbeeld van hoe een licht werkje nog geen pulp hoeft te zijn. (Ja, ja! Dan Brown heeft er in gehakt met z’n kloteboek…)

¶ Ik fietste onlangs langs een vrij grote weg aan de rand van het Leidse centrum, en mijn oog werd getroffen door een vermakelijk tafereel. Midden op het zebrapad stond een viertal oudere Marokkaanse heren, allen met de fiets aan de hand, te discussiëren. Niet heel erg verhit of zo, meer in de trant van “Maar moeten we onze pizza dan halen bij Palermo of bij Sorrento?” Desondanks waren deze heren zo in hun discussie verdiept dat ze niet zagen, of wensten te zien, dat er aan beide kanten van het zebrapad ongeduldige automobilisten naar ze zaten te fronsen. Uiteindelijk keek de kleinste met de meest grijze baard op, en hij wenkte zijn companen mee naar de stoep, waarop de automobilisten hun weg vervolgden met zure blikken op de mannetjes. Wat zal ik zeggen. Ik vond het hele tableau zo mediteraans, ik loop al de hele dag erover te gniffelen. (Behalve dan dat de mannetjes in willekeurig welk land ten zuiden van België allang van hun sokken gereden waren.)

¶ Berlusconi is in z’n gezicht geramd met de Dom van Milaan. Ik wou iemand daar eerder aan had gedacht. Italië heeft nogal wat monumenten waar je je punt mee kunt maken; de toren van Pisa, het Colosseum en de zuil van Trajanus, bijvoorbeeld. Ook de zwarte olifant van Catania (il Liotro ) zou een mooie zijn om de B-man in zijn snavel te duwen. Jammer alleen dat de Dom-werper een zonderling is; en jammer dat Berlusconi de hint niet zal vatten. Dat wat slechts zijn tanden breekt maakt hem alleen maar sterker.
¶ Joehoe! Echte Duiven  in het Nieuws! Kijk hier eens voor een bloedstollend verhaal over Spaanse duiven & hun nemesiseses.
5 gedachten over “Duiven in het Nieuws: Elfstedentocht-aflevering; Nieuwe vermeerderde ed.

  1. Zoals altijd, weer een erg vermakelijk stukje proza, Rallo!

    Uitkijkend naar de volgende verblijf ik,

    uw nederige ‘buurvrouw’ 😉

  2. Misschien heb ik niet goed opgelet, maar waar komen de duiven dit verhaal binnen? Of zitten ze tussen de regels?
    Die man kon voor een verwarde toch aardig goed mikken. Een voltreffer.

    • Ha ReinieR, nee hoor, de Duiven in het Nieuws zijn mijn eerbetoon aan (mijn herinnering aan) Bert van Sesamstraat. Hij zat voor mijn gevoel altijd de Duivenbode te lezen, of Duiven in het Nieuws te luisteren, als Ernie weer een banaan in zijn oor of een potlood in zijn oog of een ananas in zijn anus probeerde te steken. Plus dat ik woudduiven geinige beesten vind.

    • Tja. Ze vond de witte uitgestrektheid maar eng, in elk geval om op te lopen. Maar op dit moment is ze een beetje ziekig dus ze wordt er niet erg mee geconfronteerd. Weet je, ze bekeert zich vanzelf tot zand & water & sneeuw, en dan zijn de rapen gaar: bekeerlingen zijn namelijk het ergst 🙂

Geef een reactie

